بهترین تایمر آبیاری 2023

2020 بهترین تایمر آبیاری فروشگاه زهکش
زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه
3.8/5 - (18 امتیاز)

بهترین تایمر آبیاری تایمری است که استانداردهای لازم در ساخت این ابزار فوق‌العاده را  رعایت کرده باشد.

تایمر آبیاری ابزاری است مدرن که به ما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشیم. اصولاً اختراعات تکنولوژیک و انقلابهای صنعتی هدفی به جز این را دنبال نمی‌کنند. به دنبال هر نیازی که در پس آن اختراع و اکتشافی صورت می‌گیرد، راحتی و آسایش جدیدی به روال زندگی ما اضافه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به تقسیم‌بندی کلی انواع تایمرهای آبیاری، بهترین تایمر آبیاری و همچنین بررسی و معرفی برندهای معتبر و مطرح در تولید این دستگاه‌ها اشاره کنیم.

(این مقاله در تاریخ 15 فروردین 1402 به‌روز شد.)

در ادامه مقاله، و با کلیک روی دکمه “بررسی و خرید” تایمرهای معرفی شده، می‌توانید به صفحه محصول وارد شده اطلاعات فنی، مشخصات و قیمت خرید هر کدام را مشاهده کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین تایمرهای آبیاری می‌پردازیم ولی لازم به ذکر است که این مقاله در ابتدای هر سال به روز خواهد شد و بهترین‌های سال، در صورت تولید مدل‌های جدید، معرفی و در صورت امکان برای مصرف‌کنندگان عزیز عرضه خواهند شد.

در حال حاضر بهترین تایمرهای آبیاری تک خروجی و دو خروجی، سِری آمیکو پلاس (+Amico) از شرکت معتبر رِین (Rain) ایتالیا هستند. تایمرهای سری پلاس نسل جدید تایمرهای آبیاری محسوب شده از نظر کیفی و کارایی رقیبی ندارند.

پیشنهاد ما برای بهترین تایمر تک خروجی:

تایمر آبیاری اتوماتیک آمیکو پلاس 

محصول شرکت رِین ایتالیا

2 عدد باطری قلمی

دارای شیر برقی داخلی دیافراگی

بدون نیاز به برق 

تک خروجی

صفحه نمایش بزرگ 3 اینچی

تایمر آبیاری آمیکو پلاس تک خروجی وصل شده به شیر آب و لوله آبیاری فروشگاه آنلاین زهکش

Amico Plus tap timer

Designed and tested in italy

2 AA batteries

Diaphragm solenoid

No need to AC power

One Outlet

Big backlight screen

پیشنهاد ما برای بهترین تایمر دو خروجی:


تایمر آبیاری اتوماتیک آمیکو پلاس 2

محصول شرکت رِین ایتالیا

2 عدد باطری قلمی

دارای شیر برقی داخلی دیافراگی

بدون نیاز به برق 

2 خروجی

صفحه نمایش بزرگ 3 اینچی

تایمر آبیاری آمیکو پلاس 2 دو خروجی وصل شده به شیر آب و لوله آبیاری فروشگاه آنلاین زهکش


Amico R2
tap timer

Designed and tested in italy

2 AA batteries

Diaphragm solenoid

No need to AC power

Two Outlets

Big backlight screen

برای مشاوره در مورد انتخاب تایمر آبیاری مناسب به پشتیبان واتس اپ پیام دهید:

تقسیم‌بندی موارد مصرف این دستگاه‌ها هم مثل سایر ابزارهای پیشرفته و با توجه به زندگی امروزی انسان‌ها، شامل دو دسته‌بندی کلی است:

1- مصارف کلان

2- مصارف خُرد

مصارف کلان

این دسته، همانطور که از اسم آن مشخص است، مربوط است به استفاده‌هایی که از این ابزار در سطحی وسیع و با اهدافی مانند تولید انبوه، درآمدزایی یا ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد. از نمونه‌های پرکاربرد در این دسته‌بندی می‌توان به استفاده از این ابزار در گلخانه‌های متوسط و بزرگ گل‌های زینتی و دارویی، سالن‌های پرورش قارچ، پرورش صیفی‌جات شامل گلخانه‌های تولید انواع و اقسام محصولات خوراکی در این بخش مثل سبزیجات و خیار و بادمجان، گوجه‌فرنگی، فلفل، کاهو و غیره اشاره کرد.

بخش دیگری از دسته‌بندی اول که استفاده گسترده از این دستگاه را شامل می‌شود مربوط است به بخش زراعت، باغ و کشت باغی. کمتر باغدار یا مزرعه‌داری را در کشورهای پیشرفته می‌توانید پیدا کنید که همچنان با روشهای سنتی مربوط به 10 هزار سال پیش و دوران ظهور عصر کشاورزی به این حرفه ادامه می‌دهد. افزایش سرسام‌آور جمعیت انسانی و نیاز روزافزون به مواد غذایی از یک سو و محدود بودن منابع از سوی دیگر عملاً استفاده از روش‌های مرسوم و سنتی را غیرممکن کرده است.

بهترین روش برای آبرسانی به مزارع یا باغات و درختان میوه استفاده از همین ابزارها و کنترلرها است. یک بخش بسیار مهم دیگر که از این دستگاه‌ها در آن استفاده می‌شود آبرسانی اتوماتیک فضاهای سبز شهری، مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و آپارتمانی و به تبع آن چمن‌ها و گل‌کاری‌های بولوارها و خیابان‌ها است. استفاده از این ابزار در دسته اول (مصارف کلان) بسیار مرسوم و به صرفه است و نیازی به تکرار مکررات در مورد ضرورت به کارگیری آنها نیست.

مصارف خرد

هدف از نگارش این مطلب آشنا ساختن مصرف‌کنندگان در سطح خُرد جامعه با تولیدات متنوع این محصول و استفاده از این تکنولوژی ارزان و در عین حال بسیار کارا در خانه‌ها، محل کار و یا باغ‌ها و ویلاهای شخصی است. در مقاله “تایمر هوشمند آبیاری چیست؟” به طور کامل به موارد و مکان‌هایی که می‌توانیم از این ابزار بهره‌مند شویم اشاره شده است.

چند نمونه از بهترین تایمرهای موجود

برای مشاوره در مورد انتخاب تایمر آبیاری مناسب به پشتیبان واتس اپ پیام دهید:

استفاده عمومی از تایمر برای آبیاری در خانه ها محل کار باغ ها و ویلاها
استفاده از تایمر در خانه، باغ و محل کار

برندهای معتبر تولید‌کننده تایمر آبیاری

در زمینه تولید و اختراع لوازم آبیاری نوین، و به خصوص تایمر آبیاری، کشورهایی هستند که همواره پیشرو بوده‌اند و سایر ملت‌ها یا به نوعی از آنها الگوبرداری و دنباله‌روی کرده‌اند و یا عیناً کپی‌برداری، و به اصطلاح مهندسی معکوس، کرده‌اند. ایالات متحده امریکا، ایتالیا و آلمان از دسته کشورهای پیشرو هستند.

شاید عجیب به نظر برسد که در مناطقی از جهان که مشکلی از نظر تأمین آب شیرین ندارند تا این حد استفاده از فناوریهای مربوط به مدیریت مصرف آب جدی و روزبه‌روز در حال گسترش است. البته با نگاهی به سایر تولیدات این کشورها در بخش‌های مختلف دیگر، مشاهده می‌شود که تولید علم و صنعت ارتباط محض با منطقه جغرافیایی زندگی ملت‌ها ندارد و مقوله‌ای است بیشتر فرهنگی.

در هر حال منطق حکم می‌کند در کشورهایی که با مشکل جدی آب روبه رو هستند این نوع نوآوری‌ها سریع‌تر صورت بگیرند. یکی از این کشورها که روز‌به‌روز به بحران نزدیک‌تر می‌شود، اگر همین حالا در بحران نباشد، کشور ما ایران است. همین امر ضرورت استفاده از این ابزارها را به عنوان یکی از راه‌کارهای پیش‌ِرو در برون‌رفت از این معضل و یا حداقل کاهش اثرات آن نشان می‌دهد.

در سال 2023 میلادی چند برند مطرح را می‌توان برگزید که پس از سال‌ها تحقیق و تولید توانسته‌اند جایگاه مستحکمی را در بین سایر تولیدکنندگان این صنعت برای خود دست و پا کنند. عملکرد این برندها در زمینه عرضه و تولید بهترین تایمر آبیاری چشمگیر بوده است. کارایی بالا، کیفیت عالی و قیمت ارزان 3 عامل اصلی موفقیت این برندها به شمار می‌روند. برندهای معروفی مثل:

رین (Rain)، رین‌پوینت (Rainpoint)، اوربیت (Orbit)، گاردنا (Gardena)، رین‌دریپ (Raindrip)، ملنور (Melnor)، کلابر (Claber)، هانتر (Hunter)، دیگ (Dig)، آکوا‌کرفت (Aquacraft)، بهکو (Behco)، آبرون و ویستو.

در ادامه به معرفی مختصر بهترین‌های هر برند می‌پردازیم. در این معرفی برندها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند:

  1. برندهای خارجی
  2. برندهای داخلی

برندهای خارجی

شرکت Rain

کمپانی رین ایتالیایی است و از سال 1968 در زمینه تولیدات لوازم آبیاری فعالیت می‌کند. از مهمترین محصولات آن می‌توان به انواع کنترلرها ، بست و اتصالات، لوله ، آبپاش، فیلتر آبیاری، شیر‌ برقی و تنوع گسترده‌ای از سایر ملزومات آبرسانی اشاره کرد. از نظر قیمت و کیفیت در مقایسه با سایر رقبا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. مدت زمان زیادی از حضور محصولات این کمپانی در کشورمان نمی‌گذرد، ولی به خصوص در زمینه تایمرهای آبیاری جایگاه ویژه‌ای را برای خود در میان مصرف‌کنندگان و شرکت‌های مجری اتوماسیون آبیاری ایجاد کرده است.

Amico Plus : تایمر رین مدل Amico تک خروجی است. برای آبرسانی اتوماتیک باغچه‌ها و فضاهای متوسط تا بزرگ مانند تراس‌ها، بالکن‌ها، روف‌گاردن‌ها، دیوارهای سبز و همچنین فضاهای سبز و آبرسانی به گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی و ویلاها بسیار مناسب است. زمان تنظیم شدن آن برای انجام اتوماسیون از 1 دقیقه تا 4 ساعت و برای بازه های زمانی روزی 4 بار تا 15 روز 1 بار ایده‌آل است. ورودی آن از نوع ماده و قابل تبدیل شدن از ¾ اینچ به 1 اینچ و خروجی آن از نوع نر و سایز آن 1 اینچ است. در حال حاضر این مدل را می‌توان به عنوان بهترین تایمر آبیاری تک خروجی مدنظر داشت.

فشار کارکرد مطلوب این دستگاه بین 1 تا 5 بار است. منبع تغذیه آن 2 عدد باطری 1/5 ولت قلمی است. قیمت آمیکو نسبتاً مناسب و کیفیت آن مثال زدنی است. Amico عنوان پرفروش ترین تایمر وبسایت زهکش را به خود اختصاص داده است.

تایمر رین مدل آمیکو پلاس بهترین تایمر تک خروجی آبیاری
تایمر رین مدل آمیکو

شرکت Orbit

اوربیت یک کارخانه امریکایی و از نام‌های آشنا و معتبر در جهان است که به کیفیت در تولیدات و تنوع در محصولات مشهور است. تأسیس این کمپانی به سال 1971 میلادی باز می‌گردد. اوربیت در 40 کشور جهان و هر 50 ایالت امریکا دارای نماینده فعال است. سبد محصولات این کارخانه بسیار گسترده و شامل تمامی لوازم و ادوات آبیاری، از تایمرها و کنترلرها گرفته تا لوله آبرسانی و تجهیزات زیرزمینی و…، است.

Buddy : مدل بادی تک خروجی است که برای مصارف خانگی و مساحتهای کوچک تا متوسط مناسب است. کیفیت این تایمر آبیاری خوب ولی قیمت آن نسبت به کیفیت و امکانات آن مناسب نیست.

خروجی آن سایز ¾ اینچ از نوع نر و ورودی آن نوع ماده و سایز ¾ است. منبع تغذیه آن دو عدد باطری قلمی است. جنس بدنه با کیفیت ولی در برابر نفوذ آب مقاوم نیست. در برابر فشارهای بالای آب مقاومت خوبی دارد. شاید بتوان این مدل را به عنوان یک تایمر قدیمی و از رده خارج در نظر گرفت.

تایمر آبیاری اوربیت مدل buddy
تایمر آبیاری اوربیت مدل بادی

شرکت Gardena

کمپانی گاردنا آلمانی است و تولید بهترین تایمر آبیاری یکی از خصوصیات آن است. ماشین چمن زن خودران، اتصالات ، لوازم باغبانی و لوله و شلنگ از دیگر محصولات این کارخانه می باشد. قیمت تولیدات آن کمی بیشتر از سایر موارد مشابه ولی از نظر کیفی بسیار مطلوب هستند.
Water Control Flex : دارای یک خروجی و قابلیت زمانبندی از 1 ثانیه تا 99 دقیقه را دارد. دور آبیاری در این دستگاه را می توان هر 4، 6، 8، 12، 24، 48 یا 72 ساعت یکبار تعیین کرد. منبع تغذیه آن یک باطری کتابی 9 ولت است. قابلیت اتصال به سنسورهای مختلفی مثل سنسور باران و یا رطوبت خاک را دارد.

فشار کارکرد آن از 0.5 بار تا 12 بار است که عدد 12 بار بسیار جالب و در نوع خود کم نظیر است.

ورودی آن از نوع ماده است و قابلیت تبدیل از ¾ اینچ به 1 اینچ را دارد. خروجی آن از نوع نر است و ویژگی مثبت آن عدم نیاز به رابط برای اتصال به لوله است.

گاردنا مدل water control flex
گاردنا مدل water control flex

شرکت Raindrip

این شرکت هم در ایالات متحده امریکا واقع شده است و از سال 1972 به تولید محصولات در زمینه آبیاری و به خصوص نوع قطره ای آن به فعالیت می پردازد. محصولات این کمپانی شامل پکیج کامل لوازم آبیاری قطره ای، تایمر، لوله، قطره چکان و انواع تبدیل و بست و اتصالات است.
Set n’ Flow Battery Operated Timer : این تایمر آبیاری تک خروجی و با ورودی از نوع ماده و سایز ¾ اینچ است. خروجی آن از نوع نر و آن هم ¾ اینچ است. این دستگاه از 3 دقیقه تا 120 دقیقه قابل برنامه ریزی برای اتوماسیون می باشد. دور آبیاری در این دستگاه از 1 ساعت تا 1 هفته قابل تنظیم است. این مدل قابلیت اجرای دستی دارد. از ویژگی های مثبت آن می توان به ایجاد تأخیر در زمان بارندگی برای اجرای آبرسانی اشاره کرد.

مدت زمان اعمال تأخیر از 3 دقیقه تا 24 ساعت قابل برنامه ریزی است.

تایمر آبیاری رین دریپ مدل Set n' Flow
تایمر آبیاری رین دریپ مدل Set n' Flow

شرکت Melnor

این شرکت امرکایی بسیار قدیمی است و از سال 1946 سابقه فعالیت دارد. این کمپانی در ابتدا در تولید آبپاش فعال بود و به مرور زمان در زمینه آبیاری اتوماتیک هم وارد عمل شد. عمده تولیدات این کمپانی انواع آبپاش فضای سبز، نازل یا سر آبپاش، اتصالات ، شیر آب و واشرها و لوازم یدکی مربوط به شیرآلات است. این کارخانه بیش از 15 مدل بهترین تایمر آبیاری را تولید می کند که سه مورد آن در همین سال 2022 میلادی به بازار معرفی شده است.
Bluetooth® Water Timer : این دستگاه تک خروجی قابلیت اتصال از طریق بلوتوث یه مویایل را برای راه اندازی آبرسانی دارد . البته بُرد این ویژگی و اتصال به اپلیکیشن فقط 10 متر است. برای 12 حالت قابل برنامه ریزی بوده، می توانید برای روزهای بخصوص از هفته هم آن را تنظیم نمایید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن و یا به صورت دستی و فیزیکی می توانید استارت دستی را برای آبرسانی فعال کنید. اعمال تأخیر برای مواقع بارانی نیز در این دستگاه ممکن است.

ویژگی مثبت آن فعال کردن حالت اکو (eco) برای کاهش مصرف آب است. برای ایجاد امنیت قادر به تعریف گذرواژه برای آن خواهید بود که در نوع خود جالب و کم نظیر است. از طریق اپلیکیشن این دستگاه می توانید زمان شروع برنامه آبرسانی بعدی و همچنین مدت زمان باقیمانده از برنامه فعلی را مشاهده کنید. منبع تغذیه آن 4 عدد باطری قلمی است.

ملنور مدل Bluetooth
ملنور مدل Bluetooth

شرکت Claber

کلِیبر (که در ایران با تلفظ کلابر شناخته می شود) یکی دیگر از کارخانه های قدیمی، معروف و معتبر ایتالیایی است. تأسیس این کمپانی به سال 1969 بر می گردد. سبد تولیدات آن بسیار گسترده است و طیف وسیعی از ادوات آب و آبرسانی را در بر می گیرد. از عمده تولیدات آن می توان به انواع رابط ، نازل، آبپاش، لوله و شلنگ، محصولات پلی اتیلین، شلنگ جمع کن، تایمر، شیر برقی آب و … اشاره کرد.
Aquauno Video : دارای یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت است که در نور مستقیم و شدید آفتاب هم قادر به مشاهده اطلاعات کامل روی آن خواهید بود. از 1 دقیقه تا 23 ساعت و 59 ثانیه قابل برنامه ریزی برای آبرسانی است. منبع تغذیه این دستگاه با کیفیت 1 عدد باطری کتابی 9 ولت است. ورودی آن از نوع ماده و ¾ اینچ است و خروجی آن نیز ¾ اینچ و از نوع نر است. این دستگاه ضد آب بوده، در برابر شوک الکتریکی مقاوم شده است.

ویژگی مثبت این مدل این است که دستورالعمل استفاده از آن در قسمت پشتی آن حک شده است. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود 2 برنامه مجزای برای هر روز اعمال کنید. همچنین توانایی تنظیم برنامه برای روزهای مختلف هفته و حذف بعضی از روزها از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه به شمار می آید. فشار کاری این دستگاه از 0.5 تا 10 بار است که رنج قابل قبولی می باشد. این تایمر را هم می توان به عنوان بهترین تایمر آبیاری در نظر داشت.

کلابر مدل Aquauno Video
کلابر مدل Aquauno Video

شرکت Hunter

این کارخانه معتبر و معروف امریکایی چه در میان مصرف کنندگان و چه فروشندگان و مجریان طرح های آبیاری اتوماتیک از وجهه ای خوب و خوشنامی در کشور ما برخوردار است. هانتر از اولین برندهایی بود که بعد از انقلاب سال 1357 با آن وارد حوزه اتوماسیون شدیم. این غول صنعت آبیاری از سال 1981 میلادی فعالیت خود را در ایالات متحده امریکا آغاز کرده است و در چهارگوشه دنیا نمایندگی ایجاد کرده است. مرکز اصلی آن در امریکا و نماینده های اصلی این کمپانی عظیم به مناطقی شامل چین، استرالیا، خاورمیانه، مکزیک و اروپا تقسیم شده اند.

تولیدات آن بسیار گسترده بوده از نظر نوآوری، کیفیت و کارایی مثال زدنی است. بخشی از سبد محصولات گسترده این شرکت را تولیدات مربوط به اتوماسیون زمین های ورزشی و به خصوص گلف، انواع آبپاش مخفی شونده، کنترلرها ، تایمرها، سنسورهای باران و رطوبت خاک، نرم افزار مدیریت آب، شیر برقی، انواع دریپر، لوله و اتصالات و ابزارهای مختلف برای تنظیم دستگاه های تولیدی این شرکت تشکیل می دهند. هانتر در کنار سایر برندهای بزرگ در زمینه تولید بهترین تایمر آبیاری پیشتاز است.
BTT : برای آبرسانی به 1 منطقه یا زون طراحی شده است. ورودی و خروجی آن ¾ اینچ است که قسمت ورودی ماده و خروجی نر است. قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به موبایل یا همان تلفن همراه را دارد و برای هر دو سیستم عامل android و ios دارای اپلیکیشن مخصوص است. برای فضاهای کوچکی مثل باغچه ها، فلاورباکس ها، تراس ها و بالکن ها مناسب و توصیه شده است. امکان برنامه ریزی  در این دستگاه از 1 ثانیه تا 24 ساعت متغیر و قابل تنظیم است. منبع تغذیه آن 2 عدد باطری 1/5 ولت قلمی است.

فشار کارکرد این دستگاه از 0.5 بار تا 8 بار است. بیشترین فاصله برای ایجاد اتصال بلوتوث با دستگاه 10 متر است. فلسفه وجودی امکان استفاده از بلوتوث، امکان ایجاد ارتباط بین کاربر و این ابزار برای مناطقی است که امکان دسترسی به این وسیله دشوار است. مثلاً در مواردی که شیر آب یا منبع آب شما که دستگاه را به آن وصل کرده اید پوشیده از گیاهان است.

تایمر هانتر مدل BTT

شرکت Dig

کارخانه دیگ هم یک شرکت امریکایی و مطرح در زمینه تولید پکیج های قطره ای، کنترلر، تایمر، کنترلر خورشیدی، فیلتر ، بست و اتصالات، قطره چکان، فوگر یا مه پاش و لوله و ده ها مورد دیگر است که حتی فقط نام بردن از آنها بسیار زمان بر است و لیست مفصلی را شامل می شود. این کارخانه عظیم تولیدات لوازم آبیاری از سال 1981 و همزمان با شرکت هانتر تأسیس شده است.
EVO 100 : این دستگاه یک تایمر آبیاری خورشیدی، ضد آب و بسیار مدرن برای دوستداران محیط زیست و افرادی که به استفاده از انرژی های پاک علاقه مند هستند. این دستگاه پس از شارژ شدن توسط پنل خورشیدی خود قادر است انرژی مورد نیاز برای انجام آبرسانی را تأمین نماید. این نمونه نیازی به پشتیبانی شدن توسط باطری یا جریان برق را ندارد و قادر است پس از تأمین انرژی خود در طول مدت شبانه روز و در هوای ابری یا آفتابی کار خود را انجام بدهد. میزان نوری که باید به پنل برسد بازه ای است بین 3000 تا 100،000 لوکس. بعضی از مجریان آبیاری این مدل را بهترین تایمر آبیاری می دانند.

ویژگی دیگر آن صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن است. حداکثر زمانی که می تواند برای ایجاد تأخیر در برنامه ریزی اعمال کند عدد شگفت انگیز 99 روز است. همچنین قابلیت اتصال به سنسور باران نیز از مشخصات دیگر آن می باشد. این دستگاه تک خروجی است و برای یک زون طراحی شده است. ورودی و خروجی ¾ اینچ، ورودی از نوع ماده و خروجی از نوع نر است. رنج فشار کاری آن بین 0.7 بار تا 6.8 بار است. میزان آبدهی آن از 0.38 تا 30 لیتر بر ساعت قابل برنامه ریزی است.

دیگ مدل evo100
دیگ مدل evo100

شرکت Aquacraft

آکوا کرفت یک کمپانی تایوانی است و در سال 1978 شروع به فعالیت کرده است. در زمینه تولید ادوات آبرسانی و لوازم باغبانی مورد استفاده در باغچه ها بسیار مبتکرانه و همگام با تکنولوژی های روز دنیا گام بر می دارد. این کارخانه در ابتدا یک مجموعه کوچک تولید کننده لوازم آبرسانی بود که به سرعت تبدیل به یکی از مهمترین و شناخته شده ترین کارخانجات تولید کننده مجموعه کاملی از ادوات و تجهیزات صنعت آب شد. عنوان تولید کننده بهترین تایمر آبیاری برای این مجموعه مبالغه آمیز است.

آکواکرفت در 30 کشور جهان نمایندگی فعال دارد و قسمت بزرگی از بازار اروپا و آسیا را در اختیار گرفته است. در بخش تولید تایمر آبیاری محصولات این کارخانه هم تایمرهای مکانیکی و هم دیجیتال را شامل می شوند.
Digital Water Timer 290140 : تک خروجی و دارای ورودی نوع ماده سایز ¾ اینچ است. خروجی آن بر خلاف سایر دستگاه های ذکر شده دارای تبدیل است و به راحتی به شلنگ یا لوله شما متصل می شود. یک دستگاه جمع و جور و مناسب برای آبرسانی به باغچه ها و استفاده در سیستم قطره ای و بارانی است. منبع تغذیه دستگاه 2 عدد باطری قلمی است. قابلیت تنظیم دستی دارد.

از ویژ گی های آن می توان به سیستم اعلام رو به اتمام بودن باطری ها اشاره کرد. حداکثر میزان فشار کاری آن 6 بار است. این دستگاه برای زمانهای بین 1 تا 120 دقیقه قابل برنامه ریزی است.

آکواکرفت مدل digital
آکواکرفت مدل digital

شرکت Behco

این برند هم یک برند تایوانی است و از نظر قدمت قابل مقایسه با سایر کمپانی های لیست ما نیست. زمان تأسیس این کارخانه به حدود 10 سال پیش باز می گردد. با وجود سابقه کم، در زمینه تولید کلیه لوازم آبیاری و باغبانی، توانسته است اسم و رسمی برای خود دست و پا کند. به خصوص در کشور ما، ایران، این برند توانسته است بسیار معروف شود که البته قیمت پایین تر محصولات آن در مقایسه با سایر رقبا مزید بر علت شده است. در زمینه تولید بهترین تایمر آبیاری این کمپانی حرفی برای گفتن ندارد.
BHC 1110 : این دستگاه، بر خلاف سایر محصولات ذکر شده، دارای صفحه نمایش دیجیتال و دکمه نیست و پنل کنترل آن از 2 پیچ تشکیل شده است. کار کردن با آن بسیار ساده است. یکی از پیچ ها برای تنظیم مدت زمان آبرسانی و دیگری برای تنظیم دور آن تعبیه شده است. دور آبیاری در این تایمر از 1 ساعت تا 72 ساعت ( 1، 2، 3، 4، 6، 8، 12، 24، 48 و 72 ساعت) و همچنین برای 1 هفته نیز قابل تنظیم است.

زمان آبرسانی آن از 1 تا 120 دقیقه است که البته برای تمام زمانهای این رنج قادر به برنامه ریزی نخواهید بود. این زمان ها به صورت 1، 3، 5، 10، 15، 20، 30، 60، 90 و 120 دقیقه است. این دستگاه قابیلت استارت دستی دارد و ویژگی آن اعلام رو به اتمام بودن باطری ها است. باتری های مورد نیاز این مدل، 2 عدد باطری قلمی است.

بهکو مدل bhc 1110

برندهای داخلی

شرکت آبرون کشت باستان

خلاصه ای از صفحه “درباره ما” این شرکت به این شرح است:
شرکت آبرون کشت باستان درسال 1385 فعالیت خود را در راستای خدمات رسانی در زمینه سیستم های نوین آبیاری در استان اصفهان با جمعی از فارغ تحصیلان رشته مهندسی آب و مدیریت آغاز کرده است. طراحی، مشاوره، اجرا و تأمین لوازم مورد نیاز سیستم های نوین آبرسانی و تأسیساتی از خدمات این شرکت است.

AKB-sx 04 : این تایمر آبیاری سیم کارتی می تواند چهار وسیله برقی اعم از انواع الکتروپمپ، شیرهای برقی، تجهیزات گلخانه ای و تجهیزات خانه هوشمند را از راه دور کنترل کند. این تایمر یک کنترلر است و مانند دستگاه های اشاره شده مستقیماً به شیر آب وصل نمی شود. با استفاده از تلفن همراه اندرویدی خود و با استفاده از اپلیکیشن ABROON به راحتی قادر به مدیریت تنظیمات آن خواهید بود. هر خروجی کنترلر قابلیت دریافت 4 برنامه متنوع و در حالت های های دوره ای (جهت مه پاش)، هفتگی و چند روز درمیانی می باشد.

همچنین می توانید به راحتی از روی اپلیکیشن هر خروجی را در لحظه همانند یک ریموت فعال و یا غیر فعال نمایید. منبع تغذیه این دستگاه یک آداپتور 12 ولت است. تعداد خروجی های آن 4 عدد رله است و قابلیت اتصال به 2 سنسور را دارد.

تایمر آبرون مدل سیمکارتی 4 خروجی
تایمر آبرون مدل سیمکارتی 4 خروجی

شرکت ویستو

مضمون بخشی از توضیحات صفحه “درباره” ما این شرکت به این صورت است:
شرکت ویستو، از گروه های فعال در زمینه اتوماسیون و هوشمند سازی فضای سبز است. محصولات ویستو، با دانش روز و مهندسی ایرانی طراحی و به تولید انبوه می رسند. ویستو با بهره گیری از آخرین فناوری های روز دنیا، در جهت ارتقا و پیشرفت اتوماسیون فضای سبز قدم برمی دارد.
EC01 : این سیستم کنترل پیامکی تک خروجی است و قادر به تنظیم برنامه دوره ای با اس ام اس است. زمان آبیاری را می توانید از 1 ساعت تا 6 ماه برنامه ریزی کنید. این دستگاه مستقیماً به شیر آب وصل نمی شود و برای اتصال به انواع پمپ آب و شیر برقی طراحی شده است. همچنین از یک اپلیکیشن فارسی نیز بهره می برد. این دستگاه با برق شهری کار می کند و امکان نصب بر روی سیستم های خورشیدی را دارد.

ویستو مدل EC01
ویستو مدل EC01

اگر به دنبال خرید یکجای ملزومات سیستم آبیاری قطره ای خود هستید،

کیت کامل آبیاری My Farm را به شما پیشنهاد می کنیم:

کیت لوازم آبیاری قطره ای خانگی مای فارم (My Farm)

محصول شرکت رِین (Rain) کشور ایتالیا

بی نیاز از دانش فنی و ابزارآلات

بدون نیاز به برق و فشار آب

برندهای موجود در ایران

به جز 2 مورد اخیر که ساخت ایران بوده، در بازارهای داخلی لوازم آبرسانی موجود هستند، بقیه مدل های ذکر شده همگی تولیدات کشورهای خارجی و پیشرو در صنعت آبیاری می باشند. با توجه به شرایط بسیار دل انگیز موجود فعلی بر اثر تحریم های ایالات متحده امریکا از یک سو و افزایش شدید نرخ ارز در کشور از سوی دیگر، که در زمان نگارش این مطلب شاهد اوج گیری مجدد هر دوی آنها هستیم، امکان دسترسی به فقط چند مورد از این ابزارها امکان پذیر است.

هدف از نگارش این مطلب معرفی بهترین های این دسته از تولیدات جهانی در سال 1401 خورشیدی (2022 میلادی) به علاقه مندان این حوزه است.

تمامی شرکت های اشاره شده در این مقاله بهترین ها در زمینه فعالیت خود و جزو صادر کنندگان معتبر این تولیدات هستند. در حال حاضر شرکتها و محصولاتی که فعلاً قادر به خرید و تهیه آنها در داخل کشور خواهید بود عبارتند از:
• برخی از محصولات شرکت Orbit
• بیشتر محصولات شرکت Rain
• برخی از محصولات شرکت Hunter
• برخی از محصولات شرکت Aquacraft
• برخی از محصولات شرکت Behco

با نگاهی به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور شاید به زودی این فهرست کوتاه کوتاهتر هم بشود. در این فهرست دو شرک “اوربیت” و “هانتر” امریکایی هستند و احتمال اینکه تهیه محصولات آنها، حتی به طور غیر مستقیم و دور زدن تحریم ها، با مشکل مواجه بشود زیاد است. تایمرهای آبیاری این دو کارخانه، و به طور کلی همه محصولات آنها، بسیار با کیفیت هستند ولی دسترسی به آنها روز به روز دشوارتر خواهد شد. پس فعلاً و تا زمانی که امکان خرید محصولات آنها را دارید تأمل نکنید و بهترین ها را داشته باشید.

دو کمپانی “آکواکرفت” و “بهکو” تایوانی هستند و می توان امیدوار بود که مقوله تحریم بر روی روابط اقتصادی این کشور با کشور ما اثرگذار نباشد. مشکل این دو کارخانه کیفیت پایینتر تولیدات آنها در مقایسه با سایر رقبا است. از گزینه های باقیمانده شرکت “رین” از کشور ایتالیا است. همانطور که در بخش مربوط به این کمپانی اشاره شد با وجود اینکه مدت زمان طولانی از حضور این برند در کشور ما نمی گذرد ولی محصولات آن توانسته اند جایگاه بسیار خوبی در میان سایر رقبا برای خود ایجاد کند.

محصولات این کارخانه هر دو فاکتور کیفیت و قیمت مناسب را دارند. با توجه به رسالت وبسایت زهکش مبنی بر ارائه بهترین ها، چه از نظر اطلاعات فنی و چه از نظر محصولات، و همچنین با توجه به بکارگیری محصولات این کارخانه در پروژه های مختلف، تولیدات این شرکت به همراه تایمرهای شرکت اوربیت و هانتر مورد تأیید و توصیه این وبسایت برای مصرف کنندگان است. انواع کنترلرهای این کارخانه برای مصارف و رفع نیازهای گوناگون تولید و طراحی شده اند و در حال حاضر نیز تعداد آنها با توجه به نیازهای جدید در حال افزایش است. شاید برای انتخاب بهترین تایمر آبیاری و با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، انتخاب محصولات این 3 کمپانی مناسب ترین گزینه پیش رو باشند.

در ادامه فقط به معرفی اجمالی و مختصر تایمرهای این برند پرداخته می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در هر مورد می توانید به صفحه محصول مورد نظر وارد شوید و با توجه به نیاز خود و با مطالعه این معرفی نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه هر کدام از آنها اقدام نمایید.

معرفی تایمرهای کارخانه ایتالیایی Rain

کلیک (Click tap timer)

تایمر آبیاری رین مدل Click هم نسبتاً ارزان است و هم بسیار با کیفیت و معمولاً در آبرسانی قطره ای برای زمانبندی آبرسانی به قطره چکانها یا نازلها استفاده می شود. همچنین این دستگاه برای کنترل آبپاشهای بارانی فضاهای سبز کاربرد دارد.
موارد استفاده:
آبرسانی به گیاهان در فضاهائی مانند بالکن ها و باغچه ها. شاید بهترین ابزار برای یک باغچه، تایمر کلیک باشد. آبرسانی به گلهای گلدان ها و گیاهان آپارتمانی. فضاهای سبز آپارتمانی، ویلاها، درختان باغ ها، کارخانجات و همینطور روف گاردن ها. از موارد دیگر می توان به آبرسانی به فلاورباکس ها، دیوارهای سبز و تراریوم ها اشاره کرد.

کلیک محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی کلیک

کلیک پلاس (Click Plus tap timer)

تایمر آبیاری رین مدل Click Plus یک مزیت نسبت به Click دارد. تفاوت و برتری آن نسبت به کلیک، داشتن قابلیت اعمال تأخیر در شروع زمان آبرسانی است.
موارد استفاده:
تمام کاربردهایی که برای Click برشمرده شدند در مورد کلیک پلاس هم صدق می کنند.

کلیک پلاس محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی کلیک پلاس

کلیک بلوتوث (Click Bluetooth tap timer)

تایمر آبیاری رین مدل Click Bluetooth، یک نسخه پیشرفته تر و تکامل یافته تر کلیک است. ویژگی، و به بیان بهتر برتری، این دستگاه نسبت به کلیک برخورداری از قابلیت استفاده از تکنولوژی بلوتوث در برقراری ارتباط بین کاربر و دستگاه می باشد. این مورد در مکانهایی که امکان دسترسی به دستگاه به سادگی وجود ندارد بسیار کاربردی است. مثلاً در مواردی که دستگاه را به شیر آبی متصل کرده ایم که رشد گیاهان انبوه در اطراف شیر آب، امکان تنظیم دستی را دشوار کرده است. مشخصات فنی این تایمر مثل کلیک است.
موارد استفاده:

در مورد مکانهای مورد استفاده، هیچ تفاوتی بین این دستگاه و Click وجود ندارد و برای استفاده در ویلاها بسیار کاربردی است.

کلیک بلوتوث محصول رین ایتالیا

تایمر کلیک میست (Click Mist tap timer)

این دستگاه برای رفع نیاز سیستمهای آبیاری “مه پاش” (mist maker) و “رطوبت ساز” ها (humidifier) طراحی شده است و یک راه حل مناسب برای اجرای این سیستمها می باشد. خنک کردن محیط در طول فصلهای گرم سال و مرطوب نگه داشتن آن، دو کاربرد اصلی این دستگاه هستند.

موارد استفاده:

با اتصال کلیک میست به دستگاههای مه پاش و با اختصاص دادن دوره های زمانی کوتاه مدت به آن، با حداقل جریان آب ورودی، سیستم شروع به کار خواهد کرد. مصارف خانگی، رستورانها، کافه ها و فست فود فروشی هایی که از فضای باز برای میزبانی استفاده می کنند، گاوداریها، مرغداریها و سایر مجموعه های پرورش حیوانات، سالنهای پرورش قارچ و صیفی جات و سبزیجات، استخرها، مراکز تفریحی و شهرهای بازی، سالنهای ورزشی و سالنهای برگزاری مجالس و مراسم و… از جمله این موارد به شمار می آیند. خنک کردن فضای حیاط خانه ها، پشت بام ها، تراس ها، ویلاها و باغ ها و… در فصل تابستان با استفاده از این دستگاه ها اجرا می شود.

کلیک میست محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی کلیک میست

آمیکو پلاس (Amico Plus tap timer)

تایمر آبیاری رین مدل Amico Plus یکی از با کیفیت ترین ابزارهای بازارهای بین المللی در صنف آب است. صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و کاربری آسان آن دو دلیل اصلی  محبوبیت این دستگاه هستند.

موارد استفاده:
این دستگاه برای مجتمع های آپارتمانی و فضاهایی که وسعت بیشتری نسبت به یک باغچه معمولی دارند مناسب است.

تایمر آبیاری آمیکو پلاس محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی آمیکو پلاس

آمیکو پلاس 2 (Amico Plus 2 tap timer)

تایمر آبیاری رین مدل Amico 2Plus نسخه تکامل یافته ی آمیکو پلاس است. امکان برنامه ریزی و زمانبندی آبرسانی در ۲ منطقه یا زون (irrigation zone) به صورت کاملاً مجزا و مستقل از یکدیگر وجود دارد.
موارد استفاده:
تمام موارد استفاده از این دستگاه مشابه آمیکو پلاس است. اگر در فضای سبز خود تنوع گیاهی با نیاز آبی متفاوت دارید، این دستگاه بهترین وسیله برای پوشش نیاز شما است.

آمیکو پلاس 2 محصول رین ایتالیا
تایمر دو خروجی آمیکو پلاس 2

آمیکو پرو (Amico Pro timer)

تایمر آبیاری رین مدل Amico Pro از لحاظ نحوه کار کردن ساده و کاربرپسند است. آمیکو پرو به عنوان یکی از با کیفیت ترین دستگاه های اتوماتیک بازارهای بین المللی شناخته می شود. این ابزار مستقیماً به شیر آب متصل نمی شود و با اتصال به شیر برقی به عنوان یک کنترلر سیستم آبیاری شما عمل می کند.
موارد استفاده:
با توجه به قابلیت اتصال این دستگاه به شیربرقی با سایزهای متفاوت، استفاده از آن در مقیاس بزرگ رایج است. آمیکو پرو گزینه ای مناسب جهت آبرسانی به درختان باغ ها و باغچه های بزرگ است.

تایمر آمیکو پرو محصول رین ایتالیا
تایمر به همراه شیربرقی آمیکو پرو

زیرو (Zero timer)

تایمر آبیاری رین مدل Zero یک وسیله با کیفیت و با قیمت مناسب است. استفاده از آن بسیار آسان است و ویژگی منحصر به فردش کار کردن با فشار صفر آب است. این دستگاه تک خروجی است و برای اتصال به مخزن و تانکر و شیر آب مناسب است.
موارد استفاده:
مقیاسهای کوچک تا متوسط بهترین مکان ها برای استفاده از این دستگاه می باشند. زیرو گزینه ای مناسب برای آبرسانی به گلهای گلدان ها و گیاهان آپارتمانی در فضاهائی مانند بالکن ها است. از کاربردهای اصلی آن آبرسانی به باغچه ها می باشد.

زیرو محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی زیرو

تایمر آمیکو آر (Amico R timer)

تایمر آبیاری رین مدل Amico R را آینده تایمرها می دانند. این دستگاه با استفاده از فناوری باتری لیتیوم خود و شارژ توسط درگاه میکرو USB، به مدت یک سال انرژی خود را برای آبرسانی تأمین می کند. استفاده از این دستگاه مانند سایر تولیدات سری آمیکو است. تفاوت عمده در نحوه به کار گرفتن این دستگاه، جایگزینی دکمه های دستگاه های قدیمی این سری با فقط یک دکمه است. از کاربردهای اصلی آن آبرسانی به باغچه ها و درختان باغ ها است. همچنین آبیاری فلاور باکس های ساختمانهای با تعداد واحد بالا، با استفاده از این دستگاه بسیار آسان و مطمئن انجام می گیرد.

آمیکو آر محصول رین ایتالیا
آمیکو آر محصول رین ایتالیا

آمیکو آر 2 (Amico R 2 timer)

مشخصات تایمر رین مدل Amico R 2 مانند آمیکو آر است با این تفاوت که برای آبیاری اتوماتیک 2 منطقه طراحی شده است.

آمیکو آر 2 محصول رین ایتالیا
آمیکو آر 2 محصول رین ایتالیا

مکانیکال (Mechanical timer)

تایمر آبیاری رین مدل Mechanical یک ابزار مکانیکی است. این مدل دستگاه ها برای به کار افتادن نیازی به منبع تغذیه ندارند. از این دستگاه برای قطع جریان آب در زمان مشخص استفاده می شود.
موارد استفاده:
مقیاسهای کوچک تا متوسط بهترین مکان ها برای استفاده از این دستگاه می باشند. اگر قصد اتوماتیک کردن آبیاری فضای سبز خود را ندارید و مایل به آبیاری آن در زمانهای دلخواه خود هستید، تایمر مکانیکال گزینه مناسب و ارزانی برای برآوردن نیاز شماست.

مکانیکال محصول رین ایتالیا
تایمر تک خروجی مکانیکال

برای مشاوره در مورد انتخاب تایمر آبیاری مناسب به پشتیبان واتس اپ پیام دهید:

مواردی که قبل از خرید تایمر آبیاری باید به آنها توجه کنید

  1. مساحت فضای سبز خود را برای استفاده از تایمر آبیاری بسنجید. این فضا می تواند مکانی مثل بالکن، پاسیو، تراس، باغچه، باغ، ویلا، حیاط، دیوار سبز، روف گاردن،… و یا شامل چند گلدان در داخل یک اتاق باشد. با توجه به مساحت و یا تعداد گل ها، گیاهان و یا درختهای خود به مشخصات هر تایمر رجوع کنید و با در نظر گرفتن میزان آبدهی آن، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.
  2. امکانات خود را برای تأمین منبع انرژی دستگاه در نظر بگیرید. آیا مکانی که برای استفاده از دستگاه در نظر گرفته اید امکان اتصال به برق شهری دارد؟ اگر جواب منفی است به سراغ دستگاه هایی که به برق متصل می شوند نروید و ابزار خود را از میان گزینه هایی که برای استفاده با باتری طراحی شده اند انتخاب کنید. اگر مکان مورد نظر در اکثر روزهای سال آفتابی است می توانید از انواع خورشیدی هم استفاده کنید.
  3. نوع منبع تأمین آب خود را مشخص کنید. برای مواردی که امکان اتصال آن به صورت مستقیم به شیر آب یا منبع آب وجود دارد می توانید از تپ تایمر ها (tap timers) استفاده کنید. در صورتی که باید از شیر برقی در مسیر انتقال آب استفاده شود میتوانید از دستگاه هایی مانند آمیکو پرو (Amico pro) استفاده کنید.
  4. تنوع گیاهی خود را در نظر داشته باشید. در بیشتر موارد پیش می آید که نوع گیاهان و به تبع آن میزان و زمان آبیاری برای یک فضای سبز متفاوت باشد. به طور مثال در یک باغچه انواع گل ها، درختان مختلف و چمن داشته باشید. در اینصورت باید دستگاهی را انتخاب کنید که بیش از یک خروجی داشته باشد تا بتوانید برای هر خروجی برنامه زمانی مجزا برای آن تنظیم کنید. از بهترین گزینه ها برای این منظور آمیکو پلاس 2 است.
  5. تمامی دستگاههای اتوماتیک دارای یک رنج حداقل و حداکثر فشار کاری هستند. حتماً نسبت به تأمین حداقلی این فشار اطمینان حاصل کنید تا در استفاده از دستگاه مشکلی نداشته باشید.

نکات مهم در نگهداری

  • تایمر آبیاری فقط برای استفاده از آب طراحی شده است. به هیچ عنوان از مایعات دیگر برای دستگاه خود استفاده نکیند. همچنین دمای آب نباید از حد تعیین شده در جدول مختصات دستگاه بیشتر باشد.
  • در فصول سرد که امکان یخبندان در منطقه شما وجود دارد، حتماً دستگاه را از منبع آب خود جدا کرده، در مکانی خشک از آن نگهداری کنید.
  • حتی الامکان دستگاه را از تابش مستقیم طولانی مدت آفتاب محافظت کنید. این مورد به خصوص در دستگاه هایی که دارای صفحه نمایشگر هستند توصیه می شود. تابش شدید نور خورشید باعث از بین رفتن این صفحات می شود.
  • هنگام انتخاب تایمر خود به مقاومت آن در برابر نفوذ آب توجه کنید. تولیدات برندهای معتبر از استاندارد IP68 برای ضد آب بودن برخوردار هستند.
  • اگر مکانی که در آن از دستگاه استفاده می کنید از آب با کیفیتی برخوردار نیست، قبل از اتصال آن به شیر آب از یک فیلتر مناسب در مسیر آب خود استفاده کنید.
  • استفاده از نوار تفلون و بست فلزی را برای آب بندی اتصالات خود فراموش نکنید.
  • اگر دستگاه شما با باطری کار می کند، از باطری های مناسب، با کیفیت و قلیایی (آلکالاین) استفاده کنید. هنگام تعویض باطری ها حتماً آنها را همزمان تعویض کنید و نه به صورت تک تک.
  • تولیدات با کیفیت در قسمت ورودی خود یک توری برای جلوگیری از ورود ذرات جامد به داخل سیستم آبرسانی دارند. هر از گاهی این فیلتر توری را جدا کرده با شستن تمیز کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.

سخن پایانی

این مقاله برای سال 2023 میلادی تهیه شده است. قطعاً با گذشت زمان و تولیدات جدید این فهرست باید به روزرسانی شود و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. همچنین اگر فکر می کنید برند یا تایمر آبیاری به خصوصی را می شناسید که در این مطلب از قلم افتاده است حتماً در بخش دیدگاه ذکر کنید تا به این موارد اضافه شود. نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما بهترین راهنما و مشوق مجموعه زهکش است.

(این مقاله در تاریخ 15 فروردین 1402 به‌روز شد.)

2 دیدگاه برای “بهترین تایمر آبیاری 2023

  1. اسماعیل احمدی لر گفته:

    سلام و خداقوت. لطفا درباره لوله های آبیاری و مقایسه آنها هم مطلب بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آبیاری
تایمر آبیاری مناسب شما
دانلود رایگان
close-link
کلیک کنید