تایمر تک خروجی یا دو خروجی؟

تایمر آبیاری تک خروجی دو خروجی
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

تایمرهای آبیاری با توجه به تعداد خروجی های خود دسته بندی می شوند. این دسته بندی ها شامل تایمر آبیاری تک خروجی یا دو خروجی و یا بیشتر از 2 خروجی است. یکی از سوالاتی که هنگام انتخاب این ابزارها برای آبیاری فضای سبز خود با آن مواجه می شویم این است که کدام دسته برای ما مناسب تر است؟ تک خروجی ها یا دو خروجی ها؟

استفاده از مدل های دارای بیشتر از 2 خروجی مرسوم نیست و در صورت نیاز به آبیاری بخش های بیشتر، مثلاً 3، 4 و یا بیشتر، از ترکیب یک کنترلر آبیاری و شیر برقی استفاده می شود. در این شرایط بسته به تعداد منطقه یا “زون آبیاری” نسبت به تهیه شیرهای برقی و اتصال آنها به کنترلرها اقدام می شود.

  بهترین تایمر آبیاری 2023
تعداد خروجی از یک تا 4

تایمر دیجیتال آبیاری

تایمر دیجیتال آبیاری ابزاری است که عمل آبرسانی را به منطقه مورد نظر کاربر بصورت برنامه ریزی شده و اتوماتیک انجام می دهد. وظیفه اصلی و کلّی تایمر آبیاری این است که به عنوان دستیار و به عبارت بهتر جانشین انسان عمل کرده، آب مورد نیاز گل ها و گیاهان و درختان و… را در زمانهایی که وی تعیین می کند به آنها برساند. این ابزار باید قادر باشد در غیاب او این کار را با دقت کافی و در زمان مشخص انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با تایمرها به مقاله “تایمر هوشمند آبیاری چیست؟” مراجعه فرمایید.

موارد استفاده تایمر آبیاری

استفاده از این وسیله هوشمند در اتوماسیون آبیاری فضاهایی که به آبیاری مستمر نیاز هست رایج است. تایمر آبیاری ارزان است و با مقایسه هزینه های به کارگیری نیروی انسانی، صرف وقت و انرژی و از همه مهمتر استفاده بهینه از منابع با ارزش آبی کاملاً به صرفه و در راستای حفاظت از منابع تجدید ناپذیر طبیعی است.از این دستگاه در آبیاری باغ ها، چمن و فضاهای سبز خانگی، شهری، آپارتمانی، کارخانجات، مراکز تفریحی، پارکها، پاساژها، مراکز خرید، ویلاها، بلوارها و خیابان ها استفاده می شود. همچنین در گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ و صیفی جات، دیوارهای سبز، روف گاردن ها، تراریوم ها، تراس ها، بالکن ها و… کاربرد فراوان دارد.

موارد استفاده تایمر

تایمر آبیاری تک خروجی

از تایمر تک خروجی در مواردی استفاده کنید که تنوع گیاهی یا کشت ندارید. یعنی نیاز آبی گل ها یا گیاهان شما متفاوت نیست. مثلاً باغچه ای دارید که در آن چند نوع گل دارید و نیاز آبی آنها 1 بار آبیاری در روز و یا چند روز یکبار است. در این حالت با توجه به برنامه ای که به تایمر می دهیم، آبرسانی به گیاهان در زمان ثابت و به میزان ثابت اتفاق می افتد. همه گیاهان ما در یک زمان و به یک میزان آب می خورند و نیازی به زمان و مقدار متفاوت برای هرکدام از آنها نیست.

همچنین همه گلدان ها یا باغچه ما در یک جا قرار دارد و با استفاده از یک لوله آبیاری می توانیم اتصال بین تایمر و قطره چکان های خود را برقرار کنیم. در این حالت یک تایمر آبیاری تک خروجی برای اتوماتیک کردن آبرسانی کافی است.

پیشنهاد خرید تایمر آبیاری:

نوروزی
نوروزی
نوروزی
2,100,000 تومان

برای مشاوره در مورد انتخاب تایمر آبیاری مناسب به پشتیبان واتس اپ پیام دهید:

در بیشتر موارد تنوع گیاهی بیشتر از یک نوع است. یکی از موارد معمول وجود درختان، چمن و گل ها در کنار یکدیگر است. در این حالت امکان آب دادن به همه گیاهان در یک زمان و یک مقدار ثابت اشتباه است. در صورت رعایت نکردن میزان و زمان آبیاری گیاهانِ دارای نیاز آبی متفاوت آنها را دچار تنش می کنیم. هم آبیاری بیش از حد و هم آب دادن کمتر از میزان مورد نیاز آنها، باعث صدمه زدن به رشدشان خواهد شد.
حالت بعدی زمانی است که احتیاج به آبیاری در 2 منطقه جدا از هم پیش می آید. مثلاً فضای سبز ما ترکیبی است از یک باغچه و گلدان های داخل منزل. یا یک دیوار سبز در لابی ساختمان و یک روف گاردن و یا هر ترکیب دیگری که ممکن است وجود داشته باشد و فاصله ای بین دو بخش داشته باشیم. در این حالت نیز امکان استفاده از یک تایمر وجود ندارد.
در این موارد استفاده از یک تایمر آبیاری دو خروجی مشکل ما را در هر 2 حالت فوق حل می کند.

تایمر آبیاری دو خروجی

از تایمر آبیاری دو خروجی در مواردی استفاده می کنیم که یکی از حالتهای ذکر شده در بالا و یا هردو با هم وجود داشته باشند. نحوه عملکرد و برنامه دهی به تایمر دو خروجی دقیقاً مثل تایمرهای تک خروجی است با این ویژگی که امکان برنامه دادن به هر یک از مناطق به صورت جداگانه میسّر است. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود مثلاً درختان خود را هر 3 روز یکبار و گلهای تراس خود را روزی 2 بار آبیاری کنید. با اتصال لوله آبیاری قطره ای خود به هریک از خروجی های این دستگاه می توانید نسبت به انتقال آب به هر زون آبیاری به صورت جداگانه اقدام نمایید.

چند نمونه از تایمرهای دو خروجی:

برای مشاوره در مورد انتخاب تایمر آبیاری مناسب به پشتیبان واتس اپ پیام دهید:

نصب تایمر آبیاری

نصب و راه اندازی یک تایمر دیجیتال آبیاری بسیار ساده و در عین حال فعالیتی لذت بخش است. برای انجام مراحل کار نیازی به حضور کارشناسان فنی و محاسبات پیچیده و یا استفاده از ابزار تخصصی ندارید. با داشتن کمی علاقه و خلاقیت می توانید بهترین و بهینه ترین سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک را داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با مراحل نصب تایمر آبیاری می توانید به مقاله “تایمر هوشمند آبیاری چیست؟” مراجعه کنید.

نصب تایمر و داشتن سیستم آبیاری لذت بخش است

 👇🏼 پیشنهاد بررسی 👇🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آبیاری
تایمر آبیاری مناسب شما
دانلود رایگان
close-link
کلیک کنید